Qstock-festivaali selkokielellä

Tietoa Qstock-festivaalista selkokielellä

Qstock on Pohjois-Pohjanmaan suurin musiikkifestivaali ja Qstock järjestetään 24.–25.7.2026 Oulussa.

Festivaalialue

Qstock järjestetään Oulussa Linnansaaren, Raatinsaaren ja Kuusisaaren alueilla. Festivaalialue sijaitsee noin 1 kilometrin päässä Oulun keskustasta. Festivaalialueen osoite on Raatintie 4, 90100 Oulu.

Alueelle saapuminen

Festivaalialueelle ei voi ajaa autolla tai taksilla turvallisuuden takia. Oulun keskustaan pääsee helposti junalla ja linja-autolla, ja keskustasta on lyhyt kävelymatka festivaalialueelle.

Ohjelma

Qstockissa esiintyy noin 70 esiintyjää Suomesta ja ulkomailta. Esiintyjät esiintyvät seitsemällä eri lavalla. Lavojen sijainnit näet aluekartasta. Aluekartta julkaistaan Qstockin verkkosivulla kesän aikana.

Festivaalin esiintyjät löydät tältä sivulta (yleiskielinen).

Liput

Qstockiin myydään erilaisia lippuja. Voit ostaa lipun perjantaille tai lauantaille tai molemmille päiville.

Jos haluat, voit ostaa kalliimman VIP-lipun. VIP-lipulla saat esimerkiksi enemmän tilaa ja istumapaikkoja, ilmaisen narikkapalvelun, paremmat näköalat ja VIP-alueiden ruoka- ja juomapalvelut. Voit ostaa VIP-lippuja, jos olet täyttänyt 18 vuotta. Lisätietoa VIP-lipuista yleiskielellä löydät tältä sivulta.

Lippujen ostaminen

Qstockin lippuja myy Ticketmaster. Voit ostaa lippuja Ticketmasterin verkkosivulta tai lippukaupoista. Lähimmän lippukauppasi näet Ticketmasterin sivulta (yleiskielinen).

Joskus verkossa myydään väärennettyjä lippuja, jotka eivät toimi. Vain Ticketmasterin kautta ostetut liput ovat varmasti luotettavia ja toimivia. Älä esittele lippuasi somessa tai verkossa, jotta kukaan ei pysty varastamaan lippuasi viivakoodin avulla.

Rannekkeenvaihto

Vaihda lippusi rannekkeeseen ennen kuin tulet festivaaleille. Lipun voi vaihtaa rannekkeeseen rannekkeenvaihtopisteillä. Rannekkeenvaihtopisteitä on eri puolilla Oulua festivaaliviikolla. Rannekkeenvaihtopisteiden osoitteet ja aukioloajat julkaistaan myöhemmin kesällä Qstockin verkkosivulla.

Ota rannekkeenvaihtopisteelle mukaan lippusi. Jos olet ostanut VIP-lipun, ota mukaasi myös henkilöllisyystodistus kuten passi tai ajokortti.

Avustajat

Jos tarvitset festivaaleille avustajan, hän pääsee kanssasi samalla lipulla sisään. Avustaja saa avustajan rannekkeen rannekkeenvaihtopisteeltä, joka sijaitsee pääportin vieressä. Sinun täytyy olla mukana, kun avustajasi hakee avustajan rannekkeen.

Sinun täytyy todistaa, että tarvitset avustajan festivaalille. Voit todistaa sen esimerkiksi

  • EU:n vammaiskortilla, jossa on A-merkintä
  • lääkärintodistuksella
  • Näkövammaisten keskusliiton jäsenkortilla

Jos sinulla on näkövamma, lääkärintodistuksesta tai Näkövammaisten keskusliiton jäsenkortista täytyy näkyä, että näkövammasi haitta-aste on yli 65 %.

Ikärajat

Qstock-festivaalille ei ole ikärajaa. Suosittelemme kuitenkin, että alle 15-vuotiaat saapuisivat festivaalialueelle yli 18-vuotiaan henkilön kanssa.

Alle 10-vuotiaat pääsevät festivaaleille ilmaiseksi. Alle 10-vuotiaille täytyy hakea Juniori-ranneke rannekkeenvaihtopisteeltä, joka sijaitsee pääportin vieressä.

Qstockin anniskelualueilla myydään alkoholia. Siksi niiden ikäraja on 18 vuotta. Ota festivaaleille siis mukaan henkilöllisyystodistus kuten passi tai ajokortti, jos haluat päästä anniskelualueelle.

Majoitus

Voit yöpyä festivaalin aikana hotellissa tai leirintäalueella.

Oulusta löytyy esimerkiksi seuraavat hotellit:

  • De Gamlas Hem
  • Finlandia Hotel Airport Oulu
  • Greenstar Hotel Oulu
  • Lapland Hotels Oulu
  • Original Sokos Hotel Arina
  • Radisson Blu Hotel Oulu
  • Scandic Oulu City
  • Scandic Oulu Station

Nallikarin leirintäalue sijaitsee noin 3 kilometrin päässä festivaalialueelta. Nallikarissa voit yöpyä asuntoautossa, asuntovaunussa tai teltassa. Voit myös vuokrata oman mökin festivaalin ajaksi.

Lisätietoa yleiskielellä löydät Nallikarin verkkosivulta. Voit myös soittaa leirintäalueelle numeroon 044 703 1353 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen reception@nallikari.fi.

Narikka

Qstockin narikka sijaitsee Linnansaaressa. Voit jättää sinne tavarasi festivaalipäivien ajaksi. Narikkaan kannattaa jättää ne tavarat, joita et tarvitse festivaalialueella tai joita ei saa viedä sinne.

Narikkamaksu on 4 euroa. Jos käyt narikalla päivän aikana, maksat jokaisesta käynnistä 4 euroa. Narikassa ei käy käteinen. Narikkamaksun voi maksaa ainoastaan yleisimmillä pankkikorteilla.

Narikka aukeaa puoli tuntia ennen festivaalialueen aukeamista ja sulkeutuu puoli tuntia festivaalialueen sulkemisen jälkeen.

WC-alueet

Qstockissa on useita WC-alueita. WC-alueilla on myös käsienpesupisteet.

Lähes jokaiselta WC-alueelta löytyy myös esteetön inva-WC. Ainoastaan Kuusisaaren VIP-alueella ei ole esteetöntä WC:tä, mutta esteetön WC löytyy viereiseltä WC-alueelta.

Esteettömyys

Liikkuminen festivaalialueella on melko helppoa. Kulkureitit ovat asfaltoitua tietä tai tasaista nurmea.

Seuraavien lavojen edustalla on pyörätuolikorokkeet:

  • Päälava
  • Samsung-lava
  • Rytmiranta
  • Sirkusteltta

Osa lavojen edustoista on päällystetty kumimatoilla, jotta liikkuminen olisi helpompaa.

Maksutavat

Qstockin omilla myyntipisteillä ei käy käteinen. Qstockin omilla myyntipisteillä voi maksaa ainoastaan yleisimmillä pankkikorteilla ja mobiilimaksulla.

Qstockin omia myyntipisteitä ovat:

  • Anniskelualueiden myyntipisteet
  • Infopisteet
  • Vieraiden check-in -piste
  • Narikka

Turvallisuus ja ensiapu

Festivaalialueella on ensiapupiste, josta saat tarvittaessa apua. Mene ensiapupisteelle, jos olet loukannut itsesi tai voit huonosti. Piste sijaitsee Koomalavan läheisyydessä tarkemman ensiapupisteen sijainnin näet festivaalialueen kartasta, joka julkaistaan kesällä.

Häirintäyhteyshenkilö

Qstockissa on häirintäyhteyshenkilö, joka auttaa festivaalivieraita häirintätilanteissa. Qstock on kaikille avoin festivaali, eikä siellä saa syrjiä ketään esimerkiksi seksuaalisuuden, sukupuolen, uskonnon, vamman tai rajoitteen takia. Myös toisia loukkaava käytös on ehdottomasti kielletty.

Jos kohtaat häirintätilanteen, mene festivaalialueen ensiapupisteelle. Sieltä sinut ohjataan häirintäyhteyshenkilön luo. Häirintäyhteyshenkilön yhteystiedot ilmoitetaan myös tällä sivulla festivaaliviikolla.

Löytötavarat

Jos tavaroitasi hukkuu festivaalialueella, voit kysyä niitä Infopisteeltä. Jos tavaraasi ei löydy Infopisteeltä, voit kysyä sitä festivaalin jälkeen Oulun Löytötavaratoimistosta osoitteesta Isokatu 26, 90100 Oulu. Voit myös soittaa Löytötavarapalveluille numeroon 0600 550094.

Jos löydät festivaalialueelta tavaroita, jotka eivät ole sinun, tuo tavarat infopisteelle.

Valokuvaaminen

Qstockissa voit kuvata kännykällä, digikameralla tai järjestelmäkameralla. Jos tuot järjestelmäkameran festivaalialueelle, et kuitenkaan saa ottaa mukaan lisäosia kuten lisäsalamaa tai useita objektiiveja.

Lisätietoja

Jos et löytänyt vastausta kysymykseesi tältä sivulta, voit laittaa meille sähköpostia osoitteeseen info@qstock.fi.

 

Pysy kärryillä uusimmista uutisista

Tilaa uutiskirje, lähetämme sinulle postia uusimmista kuulumisista enintään kerran kuukaudessa.